מערכת וידאו ניידת בפריסה מהירה – SHADOW

הדרישה להעברת נתוני וידיאו חיים הינו צרוך מבוסס בעל נפחים הולכים וגדלים בתחומי ביטחון, מתקנים ויישובים, מעקב ושיטור, מעברים, מבצעים צבאיים, איסוף מודיעין ועוד. רוב מערכות הווידיאו לאחור הקיימות כיום הינן כאלו אשר נדרשות לתכנון רב של פריסת המצלמות, מרכזי האיסוף, כבילה, תנאי הסביבה ומאפייני התקנה נוספים ולרוב נדרשות לתשתיות מוכנה רשת, כוח ואבטחת נתונים פרוסות לצורך פעילותן.

"SecurWireless" מציגה את מערכת ה – "Shadow" – מערכת אלחוטית ניידת להעברת וידיאו, אשר מבוססת על פתרון אלחוטי ייעודי בתחום ה 4.9, 2.4 ו – 5.8 ג'יגה הרץ. המערכת ניתנת להתקנה מהירה ללא כל תלות במערכות כוח או בתשתיות תקשורת.

המערכת מגיעה באחד משתי הפלטפורמות הבאות:

  • התקנה על-גבי חצובה תלת-שלבית המאפשרת קבלת וידיאו ממתקן נייח או מרכב מתנייד.
  • יחידה נישאת על-ידי אדם הכוללת יחידת כוח, נתב אלחוטי ומצלמה, במשקל כולל של כ – 10 ק"ג. היחידה עצמה קיימת גם בגרסה מוקשחת לתנאי שטח קשים.

גרעין המערכת מבוסס על הנתב האלחוטי של – SecurWireless SecurPass 4000. סדרת נתבים המהווה את עמוד השדרה של מערכת Mesh-ית אלחוטית עצמאית, אשר עברה אופטימיזציה להעברת נתוני וידיאו באיכות גבוהה. כל יחידה יכולה לעבוד באופן Mesh, PTP ו – PTMP. כמו-כן, לנתב יכולת הצפנת נתונים (תקני AES, WPA, WEP). היחידה ניתנת לשליטה באמצעות מערכת מרכזית באמצעות פרוטוקלי בקרה מאובטחים.

בנוסף לפונקציית העברת הוידיאו האינטגראלית של המערכת, מהווה כל יחידה כזו Gateway להתקני Ethernet, דוגמת ציוד VOIP, נתוני GPS ועוד. ממשקי ה – T-10/100 Base המובנים ביחידה תומכים ב Power Over Ethernet.

הטווח האפקטיבי של המערכת ניתן להגדלה על-ידי שילוב של יחידות לרשת ה Mesh-ית על-פי הצורך. הארכיטקטורה ה – Mesh-ית מאפשרת גם להתמודד מול קריסה של אחת מהאלמנטים ב – Grid, באמצעות פרוטוקול התאוששות אוטומטי המובנה בנתבים.

המצלמות אשר משולבות במערכת מותאמות לתנאים ולצרכים שונים, כאשר בביסן הינן מסוג Zoom Tilt Pan, מיוצרת מאלומיניום יצוק ומאכלסות חנקן דחוס למניעת עיבוי ולעבודה בסביבות קשות.

מערכת זו הינה הפתרון הזול והמהיר ביותר למצבים, בהם חפירת תעלות, פריסת תשתיות הוכלה וכבלים דרך כבישים, מבנים ומחסומים אינם אופציה. המערכת מאפשרת הקמת פתרון זמני או קבוע בעלות מזערית של מערכת וידיאו קווית ומאכלסת יכולות אשר עוקפות את אלו של מערכות וידיאו אחרות.

מערכת השליטה הפשוטה של מהערכת מאפשרת ניטור ושליטה בממשק אינטואיטיבי ופשוט לפריסה, בדומה ליתר מרכיבי המערכת. מערכת השליטה מאפשרת ליישם תבניות סריקה או שליטה ידנית של המצלמות, הקלטה ואחסון של מספר מצלמות במקביל ומערכת אינטרקום מבונית. מערכת השליטה הינה מערכת Windows-ית המותקנת על-גבע מחשב נישא מוקשח והינה בעלת תמיכה בחיבור לשרת גיבויים ומערכות storage חיצוניות.

"Shadow" הינו למעשה פתרון פשוט, יעיל וחסכוני, המיועד לתרחישים אד-הוקים או קבועים, המסיר את הצורך בהקמה נפרדת של תשתיות רשת אמינות ומאובטחות, תשתיות כבילה ומערכות צילום. בנוסף, מערכת ה – "Shadow" מוסיפה מימד של מוביליות למערכת הווידיאו, אשר הינה הכרחית עבור אפליקציות של שיטור ומבצעים צבאיים, בהם אלמנט הזמן הינו קריטי והינן נדרשות ליכולות פריסה והפעלה של דקות.

לחץ כאן לכתבה הסרוקה

*הכותב הינו מנהל תחום הנדסה בקבוצת "ארומיד" קשר אלחוטי

 

שיתוף ברשתות חברתיות

מאמרים נוספים

Riedel בישראל 2022

בכנס Riedel בישראל 2022 הוצגו פיתוחים חדישים ביותר בתחום הוידאו והאודיו לאולפני שידור, ציוד לאולפנים ולגופי הביטחון השונים.

המשך בקריאה
חפ"ק

מערכות חפ"ק

מערכות חדרי פיקוד ושליטה חפ"ק, או חדר פיקוד קדמי, הינו חדר בעל נציגות מפקדה או אחראיים של הפיקוח במקום ביטחוני, חברה או

המשך בקריאה
מצלמות גוף

מצלמות גוף

מצלמת גוף מצלמות גוף הן מצלמות זעירות הנישאות על חזהו או ראשו של אדם בתפקיד ביטחוני, כמו שוטר או איש אבטחה וזאת

המשך בקריאה

פתרונות התקשוב והתקשורת היעילים ביותר

מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור בהקדם

דילוג לתוכן